Primăria comunei Buceș

județul Hunedoara

MONITORUL
OFICIAL
LOCAL

Informații
publice

Integritate
insitituțională

Transparența
decizională

Mediu și Colectarea
deșeurilor

Prima pagină / Informații publice

INFORMAȚII PUBLICE

INFORMAȚII PUBLICE

Compartimentul Informare publică

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

Persoana responsabilă pentru relațiile cu publicul și societatea civilă este:

LUȚESC Viorel
Referent
:: actualizez

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Audiențe 
Audiențe primar
Luni de la orele 10:00 – 12:00
Audiențe viceprimar
Miercuri de la orele 10:00 – 12:00
Secretarul general UAT
Joi de la orele 10:00 – 12:00

 

Programul de lucru cu publicul:
Luni 08:30 – 15:30
Marţi 08:30 – 15:30
Miercuri 08:30 – 15:30
Joi 08:30 – 15:30
Vineri 08:30 – 15:30

:: actualizez

BULETIN INFORMATIV
publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 

 
           Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere pe adresa de e-mail sau la adresa Primăriei comunei Buceș

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

Conform art. 5, alin. 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, autorităţile şi instituțiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde urmtoarele informaţii de interes public:
 
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
– Constituţia României;
– OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
;
– Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
– Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
– Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
 
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiente al autorităţii sau institutiei publice;
Structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare, site www.buces.ro , secţiunea Primărie – Organigramă
 
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a institutiei publice şi ale functionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice

Primar: ACHIM-MĂRCUȘ Traian
Viceprimar: IGREȚ Gelu
Secretar General UAT: post vacant
:: actualizez

Persoana responsabilă pentru relațiile cu presa și societatea civilă este:

LUȚESC Viorel
Referent
:: actualizez

d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice
Primăria comunei Buceș cu sediul în:

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

 
Alte date de contact pot fi consultate pe site-ul www.buces.ro, secţiunea Contact.
 
e) programul de funcționare și audienţe

Audiențe 
Audiențe primar
Luni de la orele 10:00 – 12:00
Audiențe viceprimar
Miercuri de la orele 10:00 – 12:00
Secretarul general UAT
Joi de la orele 10:00 – 12:00

 

Programul de lucru cu publicul:
Luni 08:30 – 15:30
Marţi 08:30 – 15:30
Miercuri 08:30 – 15:30
Joi 08:30 – 15:30
Vineri 08:30 – 15:30

:: actualizez

f) sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
Primăria comunei Buceș este o structură funcţională cu activitate permanentă care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local Buceș şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii.
Primarul este ordonator principal de credite.
Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.buces.ro la sectiunea Transparenta decizională – Documente și informații financiare.
 
g) programele şi strategiile proprii;
Proiectele investiţionale sunt afişate pe site-ul www.buces.ro. și Strategia de dezvoltare a comunei Buceș sunt afişate pe site-ul www.buces.ro la secţiunea Primărie – Programe și strategii.
 
h) lista cuprinzând documentele de interes public;
– acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii publice locale;
– structura organizatorică , atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului de specialitate al primarului, – programul de funcţionare şi programul de audienţe;
– numele şi prenumele persoanelor şi funcţionarilor responsabili cu difuzarea informaţiilor publice;
– coordonatele de contact ale autorităţii respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
– sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil, contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
– programele şi strategiile proprii;
– lista cuprinzând categoriile de documenteproduseşi/sau gestionate potrivit legii
– modalitatile de contestare a deciziei autorităţii publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
– modalităţi de contestare a deciziilor în situaţia în care persoana se consider vătămată
– declaraţii de avere
– declaraţii de interese
– anunţuri organizare concursuri posture vacante
– diferite rapoarte: de implementare a legislaţiei, de activitate, salarizare.
 
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
Lista documentelor produse/gestionate de instituie conform legii se regăseşte pe site-ul www.buces.ro la secţiunea Informaţii de interes public.
 
j) modalitatile de contestare a deciziei autoritţii sau a institutiei publice în situaţia în care persoana se considera vatamata în privința dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
       În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autoritaţii sau instituţiei publice careia i-a fost solicitată informaţia.
        Reclamaţia administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001.
În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
         Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, deasemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.
Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia contencios administrativ a tribunalului , în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
         Formular-tip de solicitare informaţii de interes public şi formular -tip reclamaţie administrativă se regăsesc pe site-ul www.buces.ro la secţiunea informatii-de-interes-public/solicitareinformatii-legislatie/.
 

Ce sunt și cum solicităm informațiile de interes public?

Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.

Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariabuces@gmail.com

Model de cerere de informatii de interes public  (doc) (pdf)

Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:

  1. 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
  2. 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
  3. 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
  4. 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.

Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf)

Model de reclamație  administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2  (doc) / (pdf)

Dacă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.

Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.

Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.

Raport anual de analiză a implementării Legii 544/2001

Raport anual de analiză a implementării Legii 52/2013

Declarații de avere și de interese

Venituri salariale