Primăria comunei Buceș

județul Hunedoara

MONITORUL
OFICIAL
LOCAL

Informații
publice

Integritate
insitituțională

Transparența
decizională

Mediu și Colectarea
deșeurilor

Prima pagină / Transparența decizională

TRANSPARENȚA DECIZIONALĂ

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu

Notă !
Conform GDPR, persoanele vizate beneficiază de dreptul la informare, de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la notificarea destinatarilor privind rectificarea, ştergerea ori restricţionarea datelor cu caracter personal, dreptul la opoziţie şi de dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale.
În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal vă puteţi adresa Responsabilului cu protecţia datelor, la adresa poştală: Comuna Buceș, sat Buceș, cod postal 337135, strada Principală, nr. 79, județul Hunedoara, sau prin e-mail: primariabuces@gmail.com formulând o cerere scrisă, datată şi semnată.
De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiţiei şi de a depune o plângere în faţa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt păstrate de PM Buceș în conformitate cu prevederile legale referitoare la arhivarea documentelor.

Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Minuta dezbaterilor publice

2025

  1. Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna/constrasemna/aviza actele administrative, precum obiecțiile cu privire la legalitate, efectuate în scris (24.10.2025)

Proiecte de Dispoziții de Primar care au suferit modificări pe parcursul elaborării

# Titlu document Data elaborării Inițiator Forma inițială Rapoarte / Avizări Forma finală Data adoptării Vezi document adoptat Caracter
1 Test 4 Proiect de Dispoziție de Primar 26/10/2025 Primar ACHIM-MARCUS Traian Descarcă (PDF, 46.5 KB) Vezi (DOC, 88.5 KB) Descarcă (DOC, 19.0 KB) 26/10/2025 Vezi Normativ

Proiecte de Hotărâre ale Consiliului Local care au suferit modificări pe parcursul elaborării

# Titlu document Data elaborării Inițiator Forma inițială Rapoarte / Avizări Forma finală Data adoptării Vezi document adoptat Caracter
1 test 8 PHCL 26/10/2025 Primar ACHIM-MARCUS Traian Descarcă (DOC, 32.5 KB) Vezi (PDF, 25.5 KB) Descarcă (PDF, 25.5 KB) 26/10/2025 Vezi (DOC, 19.0 KB) Normativ

2025

  1. Test publicare Raportul anual de aplicare a legii 544/2001 (25.10.2025)

Buletin informativ

🗓 Publicat la: 21 octombrie 2025

BULETIN INFORMATIV
publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 

 
           Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere pe adresa de e-mail sau la adresa Primăriei comunei Buceș

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

Conform art. 5, alin. 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, autorităţile şi instituțiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde urmtoarele informaţii de interes public:
 
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
– Constituţia României;
– OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
;
– Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
– Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
– Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
 
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiente al autorităţii sau institutiei publice;
Structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare, site www.buces.ro , secţiunea Primărie – Organigramă
 
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a institutiei publice şi ale functionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice

Primar: ACHIM-MĂRCUȘ Traian
Viceprimar: IGREȚ Gelu
Secretar General UAT: post vacant
Persoana desemnată pentru relațiile cu publicul și societatea civilă:
XXXXXXXX Xxxxx

:: actualizez

d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice
Primăria comunei Buceș cu sediul în:

Comuna BUCEȘ, sat Buceș, nr. 79, cod postal 337135, județul Hunedoara , ROMÂNIA
telefoane +40 254 684 328 sau tel/fax +4 0254 684 338
e-mail: primariabuces@gmail.com

:: actualizez

 
Alte date de contact pot fi consultate pe site-ul www.buces.ro, secţiunea Contact.
 
e) programul de funcționare și audienţe

Audiențe 
Audiențe primar
Luni de la orele 10:00 – 12:00
Audiențe viceprimar
Miercuri de la orele 10:00 – 12:00
Secretarul general UAT
Joi de la orele 10:00 – 12:00

 

Programul de lucru cu publicul:
Luni 08:30 – 15:30
Marţi 08:30 – 15:30
Miercuri 08:30 – 15:30
Joi 08:30 – 15:30
Vineri 08:30 – 15:30

:: actualizez

f) sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
Primăria comunei Buceș este o structură funcţională cu activitate permanentă care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local Buceș şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii.
Primarul este ordonator principal de credite.
Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.buces.ro la sectiunea Transparenta decizională – Documente și informații financiare.
 
g) programele şi strategiile proprii;
Proiectele investiţionale sunt afişate pe site-ul www.buces.ro. și Strategia de dezvoltare a comunei Buceș sunt afişate pe site-ul www.buces.ro la secţiunea Primărie – Programe și strategii.
 
h) lista cuprinzând documentele de interes public;
– acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii publice locale;
– structura organizatorică , atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului de specialitate al primarului, – programul de funcţionare şi programul de audienţe;
– numele şi prenumele persoanelor şi funcţionarilor responsabili cu difuzarea informaţiilor publice;
– coordonatele de contact ale autorităţii respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
– sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil, contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
– programele şi strategiile proprii;
– lista cuprinzând categoriile de documenteproduseşi/sau gestionate potrivit legii
– modalitatile de contestare a deciziei autorităţii publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
– modalităţi de contestare a deciziilor în situaţia în care persoana se consider vătămată
– declaraţii de avere
– declaraţii de interese
– anunţuri organizare concursuri posture vacante
– diferite rapoarte: de implementare a legislaţiei, de activitate, salarizare.
 
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
Lista documentelor produse/gestionate de instituie conform legii se regăseşte pe site-ul www.buces.ro la secţiunea Informaţii de interes public.
 
j) modalitatile de contestare a deciziei autoritţii sau a institutiei publice în situaţia în care persoana se considera vatamata în privința dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
       În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autoritaţii sau instituţiei publice careia i-a fost solicitată informaţia.
        Reclamaţia administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001.
În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
         Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, deasemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.
Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia contencios administrativ a tribunalului , în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
         Formular-tip de solicitare informaţii de interes public şi formular -tip reclamaţie administrativă se regăsesc pe site-ul www.buces.ro la secţiunea informatii-de-interes-public/solicitareinformatii-legislatie/.